Be a Man Samurai School




"Sakigake!! Otokojuku "adalah waktu yang lama best seller yang menjual buku komik yang menakluk Jepun pada 1980-an. Beliau pergi pada untuk menubuhkan "Sakigake" usia di dunia Manga. Telah digunakan sebagai buku pelajaran untuk anak laki-laki Jepun. Cerita diinfuskan dengan mimpi-mimpi, persahabatan, dan cinta telah diterjemahkan sebagai sebuah live action film.

Dengan unsur-unsur komedi dari komik asli dalam fikiran, pengarah Tak Sakaguchi menambah estetika sendiri untuk membina sebuah naratif dingin, baik laki-laki yang menari indah dalam hidup seperti yang mereka lakukan dalam pertempuran kematian.


SINOPSIS

Otokojuku adalah sekolah tempat anak laki-laki swasta pelajar buat kali terakhir menjadi orang benar. . Apa yang menanti mahasiswa tahun pertama adalah latihan intensif oleh Drill Master Onihige. Satu tahun pertama Momotaro adalah ahli akademik baik dalam alam dan seni bela diri. Hidemaro adalah pengecut lemah. 300 push-up, mandi minyak mendidih hukuman, sel-sel kembar hanya beberapa contoh dari apa yang dihadapi oleh pendatang baru pengalaman. Dengan darah dan keringat, Momotaro dan Hidemaro hidup melalui Otokojuku hari, selama itu mereka menjadi darah benar saudara sebagai kita sebagai membina persahabatan dengan teman-teman sekelas mereka yang lain.

Sementara itu, Omito Tarikh, mantan Otokojuku 1st-pemimpin mahasiswa tahun, membawa dendam terhadap sekolah. Sekarang dia memimpin tentera jahat Kanto Gogakuren Sekolah dan siap untuk beberapa payback. Dia bersekongkol untuk mengambil alih Otokojuku dan menetapkan tanah sekolah mereka. The Otokojuku utama, Heihachi Edajima, berdoa dan menyatakan bahawa "tidak ada dendam peribadi dibenarkan atas dasar Otokojuku, tetapi itu adalah cerita yang berbeza di tempat lain." Karena pertempuran ini ditentukan Kanto Otokojuku versus Gogakuren. Pemenang akan menjadi pemenang dari Kematian Triple Amazing Pertempuran; pertama bertarung lebih dari 350 tahun yang lalu.

Waktu: tengah hari, tujuh hari kemudian.

Tempat: Takan-ga-hara di kaki Mt.Fuji suci.

Tiga askar, dipilih daripada kedua belah pihak, Hogokuin berkumpul di Kuil. Semua pelajar Otokojuku, meskipun cemas, tidak dibenarkan untuk berada di lokasi pertempuran. Mereka hanya dibenarkan menonton keputusan perkelahian menggunakan Life Lilin, satu dilantik untuk masing-masing prajurit.

Pertempuran pertama adalah bertempur di sebuah gua, yang mulai runtuh saat para prajurit menginjakkan kaki di dalamnya. Toramaru, seorang ahli daripada Macan Fierce gaya seni bela diri, perkelahian melawan 120-kilo berat, Gekko. Pertempuran kedua adalah bertempur di udara dengan askar berkaitan dengan seutas tali bergantung daripada 150 meter tebing quality. Ini adalah pertempuran antara Togashi's pasir dan pantai derek Hien gaya seni bela diri. Pertempuran terakhir ini berlaku antara tahun 1st-pemimpin Momotaro Gogakuren Tsurugi Kanto dan pemimpin Omito Tarikh di atas dalam sebuah kepingan heksagon Mt.Fuji cincin dikelilingi oleh magma menggelegak. Itu, memang, sebuah pertempuran bentrok gergasi.