Monster vs Aliens




Susan Murphy (Reese Witherspoon) adalah dilanggar meteorit pada hari pernikahannya untuk cuaca Derek Dietl (Paul Rudd), menyerap zat yang disebut quantonium dan tumbuh menjadi raksasa. Diperingatkan Meteortersebut kemalangan, tentera datang dan menangkap Susan. Dia dicap sebagai rakasa, berganti nama menjadi "Ginormica" oleh kerajaan, dan dihantar ke top-kemudahan penjara rahsia yang dipimpin oleh Jeneral WR penjual (Kiefer Sutherland) dan berisi monster-monster lain: BOB (Seth Rogen), yang punya otak, agar-agar bisa dihancurkan ketul; Dr Lipas, Ph.D. (Hugh Laurie), seorang saintis gila dengan kepala dan kemampuan daripada kecoak; the Missing Link (Will Arnett), ikan-amphibious hibrida beruk dan Insectosaurus, sebuah grub kolosal yang bahkan lebih besar dari Susan. Monster dilarang untuk mempunyai hubungan dengan dunia luar, sementara monster lain telah tinggal puas dengan gaya hidup ini selama 50 tahun, Susan merasa sangat terpencil dan berkeinginan untuk kembali kepada kehidupan lamanya.

Asing bernama Gallaxhar (Rainn Wilson) mengesan radiasi quantonium berasal dari Bumi dan menyebarkan sebuah robot raksasa probe untuk menemuinya dan ekstrak daripada sumbernya, Susan. Setelah usaha yang gagal oleh Presiden Amerika Syarikat (Stephen Colbert) untuk membuat kenalan pertama dengan robot, tidak menghancurkan segalanya mulai terlihat, menolak semua kekuatan tentera konvensional digunakan untuk melawan itu. Umum penjual meyakinkan Presiden untuk menggunakan monster untuk melawan robot sahaja. Monster menerima misi dengan janji kebebasan jika mereka berjaya. Tiba di San Fransisco, Susan dikejar oleh robot melintasi bandar dengan Golden Gate Bridge, di mana monster mampu menewaskan robot, Susan dan menjaganya agar tetap Insectosaurus diduduki sementara Dr Lipas menyabot itu dari dalam dan BOB membersihkan jalan bagi mobil untuk mengevakuasi (The Missing Link yang telah mengetuk pintu keluar selama berperang).

Sekarang percuma, Susan kembali ke kota kelahirannya dan memperkenalkan keluarga dan teman-teman ke monster, yang dengan cepat ditolak selepas polos panik menyebabkan keributan di persekitaran. Derek, Sementara itu, istirahat sampai dengan Susan, mendakwa bahawa ia tidak boleh berkahwin dengan seseorang yang dapat membayangi kerjayanya. Awalnya hancur, Susan menyedari bahawa menjadi seorang rakasa telah memperbaiki hidupnya, dan benar-benar memeluk teman-teman baru dan gaya hidup. Tiba-tiba, dia diculik oleh Gallaxhar, yang tampaknya membunuh Insectosaurus ketika beliau cuba untuk menyelamatkannya. Pada Gallaxhar's pesawat ruang angkasa, Susan nakal dan mengejar Gallaxhar turun, hanya untuk memasukkan enjin yang mengekstrak quantonium daripada tubuhnya, menyusut kepada ukuran normalnya. Gallaxhar keputusan untuk menggunakan kuasa quantonium sebuah mesin yang klon dia menjadi tentera sehingga ia boleh menyerang Bumi.

Dengan bantuan daripada General penjual, BOB, Dr Lipas, dan Missing Link menyusup Gallaxhar's pesawat ruang angkasa, menyelamatkan Susan, dan hot-memindahkan kekuatan inti pesawat ruang angkasa, pesawat ruangan angkasa mengaktifkan merosakkan diri urutan. Namun, selama usaha pelarian mereka, Susan terputus daripada teman-temannya, yang terperangkap dalam kekuatan inti dan mengatakan kepadanya untuk menyelamatkan dirinya sendiri. Sebaliknya, Susan menghadapkan Gallaxhar, yang cuba untuk melarikan diri dengan quantonium, dan upaya untuk memaksanya melepaskan teman-temannya. Ketika Gallaxhar mengatakan ia tidak boleh membalikkan urutan, Susan memuat semula dan menyerap quantonium itu, mengembalikan-nya ke saiz gergasi dan membiarkan dia untuk menyelamatkan teman-temannya. Monster melompat keluar dari pesawat ruangan angkasa meletup dan diselamatkan oleh General penjual di belakang Insectosaurus dihidupkan semula, yang telah menutup tubuhnya dalam kepompong dan berubah menjadi kupu-kupu raksasa.

Monster menerima menyambut pahlawan setelah mereka kembali. Derek cuba kembali dengan Susan demi wawancara-nya, yang boleh menguntungkan kerjayanya, sebaliknya, Susan menolak dia dan memaksanya untuk menanggung penghinaan yang dilemparkan ke udara dan menangkapnya, menelan dan meludah oleh BOB di depan kamera. Pada saat itu, monster yang disiagakan ke rakasa serangan di dekat Paris dan terbang untuk menghadapi ancaman baru.