My Girlfriend is an Agent


Sinopsis

Sebuah kelompok kejahatan terorganisir Russia dibina untuk mencuri senjata kimia lanjutan dari Korea dan dua ejen rahsia yang keluar untuk menghentikan mereka. Salah satunya adalah veteran ejen rahsia bernama Ahn Soo-ji yang merupakan tuan atas segala bentuk seni bela diri dan iri dengan rakan-rakannya. Lain adalah rookie bernama Lee Jae-Joon yang pernah keluar di gelanggang dan selalu di atas goofs pekerjaan. Kedua agen tidak mengenal satu sama lain identiti rahsia. Semua yang mereka tahu ialah bahawa mereka saling membenci. Sebagai pasangan yang ... Soo-ji dan Jae-Joon sekali pasangan yang penuh gairah Jae-Joon sampai tidak bisa membawanya dusta lagi. Tapi semua Soo-ji sedang berusaha untuk lakukan adalah menyembunyikan identiti rahsianya. Walaupun demikian, kedua meneruskan jalan masing-masing dan secara kebetulan berbenturan satu sama lain bertahun-tahun kemudian, sementara di pekerjaan. Ketika dua kerja hubungan sinting mereka, mereka pergi di belakang satu sama lain untuk memenuhi misi mereka untuk menyelamatkan dunia.

SINOPSIS 2
Ahn So Jin (Kim Ha Neul-On Air), perempuan yang bekerja sebagai agent rahasia pemerintah (semacam FBI) di Korea. Urusan pribadinya harus dinomor duakan jika sudah menyangkut pekerjaannya yang tidak mengenal jam kerja itu. Selama berpacaran dengan So Jin, Lee Jae Joon (Kang ji Hwan-Hong Gil Dong) belum pernah benar-benar mengetahui pekerjaan So Jin sebenarnya. Tapi kecurigaannya timbul seiring hubungannya dengan So Jin berjalan, sampai suatu hari Jae Joon yang merasa terus menerus di bohongi memutuskan untuk pergi meninggalkan So Jin ke luar negeri. Ketika itu So Jin yang sebenarnya sedang dalam misi penyerbuan gak bisa mencegah upaya Jae Joon untuk pergi dari Korea. Akhirnya cinta merekapun kandas.

Jaen Joon: Semoga kau bertemu dengan orang yang sepertimu! (and she is ^^)

3 tahun kemudian, dalam suatu misi penyamaran, So Jin yang sedang menyamar menjadi cleaning service tak menyangka bakal bertemu dengan Jae Joon. Orang yang pernah dekat dengan dirinya 3 tahun yang lalu. Pertengkaranpun tak terelakan antara keduanya dan berakhir di kantor polisi.

Jae Joon sendiri sebenarnya juga memiliki rahasia yang harus ia sembunyikan dari So Jin. Jae Joon yang sedikit ‘nerd’ dan menjadi ahli pemecah sandi ternyata mendapat gemblengan selama 3 tahun di NIS (National Intelligence Service) di Russia (makanya Jae Joon jago banget bahasa Rusianya) untuk menjadi seorang agent rahasia. Misi awalnya kembali ke Korea adalah untuk bergabung dengan grup penyelidik “Harimao” dan menangkap kelompok penjahat dari Rusia yang akan membeli senjata biologis dari seorang professor yang membelot dan menjual hasil temuannya yaitu virus mematikan kepada kelompok penjahat dari Rusia tadi. Namun karena Jae Joon masih terbilang baru, awalnya ketua “Harimao” meragukan kemampuannya yang selalu ceroboh ketika beraksi.

Ketua agent “Harimao” : Partner yang lemah lebih berbahaya dari pada musuh itu sendiri.

Sementara itu dari kubu So Jin sendiri telah mencium gelagat buruk dari professor tadi dan berencana untuk menangkap proffesor itu sebelum virus berbahaya tadi jatuh ke tangan penjahat.

Dari sinilah pertemuan demi pertemuan tanpa sengaja di tempat penyelidikan antara So Jin dan Jae Joon. Keduanya tak tahu menahu bahwa mereka menyelidiki kasus yang sama. Kekonyolan demi kekonyolan terjadi karena Jae Joon yang masih baru sebagai seorang agent selalu bertindak kikuk dan ceroboh.

Jae Joon yang ‘tertangkap basah’ oleh So Jin di antara upaya penyamaran mereka.

Bahkan ketika hubungan di antara keduanya mulai membaik, gara-gara penyelidikan itu pula maka hubungan mereka kembali memburuk.

Hingga pada suatu titik, So Jin di curigai sebagai pihak mata-mata musuh oleh kubu agent Jae Joon, begitu pula oleh kubu agent So Jin, bahwa Jae Joon yang selalu ada di tiap tempat penyelidikan di tuduh sebagai mata-mata musuh. Keduanya jelas menyangkal dan beragumen orang yang di tuduh tadi adalah orang yang mereka kenal, tapi karena dari penyelidikan menyatakan ada fakta-fakta yang tidak mereka ketahui sebelumnya, maka So Jin dan Jae Joon menjadi ragu akan kebenaran yang selama ini mereka ketahui.

Saling menyematkan penyadap di antara keduanya.

Akhirnya misi baru untuk keduanya di buat, yaitu saling menyelidiki satu sama lain dan mengesampingkan amarah yang mereka pendam karena masing-masing merasa dibohongi.

Berhasilkah misi mereka terhadap penjahat yang mereka buru dan terhadap hubungan mereka sendiri? Jawabannya tentu aja kalo udah nonton filmnya, hehehe.

Ringkasan plot

Ini licin dan tegang thriller dengan unsur-unsur komedi dari sutradara Korea Selatan Shin Tae-ra keprihatinan unit agresif mafia Rusia, berasingan untuk menyusup mencuri Korea dan memotong-tepi sebuah senjata kimia. Masalah-masalah kerajaan Korea dua ejen rahsia untuk menghentikan Russia - keduanya disembunyikan oleh penyamaran identiti: Ahn Soo-ji (Kim Ha-Neul), keras-sebagai-paku pro perempuan seni mempertahankan diri yang terus menarik iri semua rakan-rakannya , dan rekan laki-lakinya, dan tidak cekap klutzy pelonco Lee Jae-Joon (Kang Ji-Hwan), yang malang menyebabkan kehadiran pelbagai blunder konyol. Masalah rumit, tampaknya, adalah kenyataan bahawa pasangan (kutub berlawanan, yang saling membenci penuh gairah), pernah romantis terbabit. Soo-ji's keperluan untuk mengekalkan kehidupan rahsia sebagai agen menghancurkan pasangan dengan menghalang mereka daripada memelihara hubungan yang terbuka. Sekarang, kerana begitu terjadi, keduanya adalah agen-agen, dan berlaku secara kebetulan saling bertemu di tempat kerja. Meskipun tampaknya hampir mustahil, mereka harus mencari cara untuk menavigasi melalui kemungkinan hubungan menyalakan semula, dan cuba untuk menyelamatkan dunia pada saat yang sama. ~ Nathan Selatan, All Movie Guide

Ulasan


Ketika saya pergi ke bioskop, saya tidak berharap banyak dari film ini. Satu-satunya fikiran adalah, "Bagus ... Sebuah usaha Korea Mr dan Mrs Smith." Wah, aku terkejut ketika aku melihat filem ini!

Pertama, pegawai, yang saya pikir cukup baik di turun. Pada awalnya, aku mengira Kang Ji Hwan's bertindak sebagai "over-acting". Namun, begitulah caranya bertindak lucu. Setelah membiasakan diri itu, tindakan dan reaksi hanyalah unik dan lucu. Aku mencintai melengking menjerit-jerit! Biasanya, orang-orang asing yang bertindak dalam filem korea / drama yang mengerikan. Saya tidak tahu kenapa. Dalam Chilgeup Gongmuwon, mereka biasa-biasa saja, yang merasa lega kerana aku tidak perlu merasa ngeri setiap kali mereka berada di skrin.

Selanjutnya, aksi dan plot. Tindakan itu mungkin bahagian terburuk daripada filem. Bukan mengerikan. Hanya memerlukan beberapa, atau mungkin, banyak pekerjaan. Beberapa stunts terlalu tidak realistik dan koreografer buruk. (iaitu jet ski, anggar hal ...) The plot mengekalkan kelajuan yang luar biasa. Seperti tindakan, satu titik balik daripada menderita plot menjadi sedikit dipertanyakan. Namun, jangan biarkan kesalahan-kesalahan ini menukar anda lepas kerana membuat komedi untuk seluruhnya.

Akhirnya, komedi. Filem bermula akan berusaha untuk mendapatkan penonton untuk tertawa. Dan itu berhasil. Beberapa adegan yang dijangka. Namun, masih lucu! Saya dan keluarga saya tertawa di semua adegan dimaksudkan untuk ditertawakan.

Secara keseluruhan, Chilgeup Gongmuwon adalah filem yang murni untuk tertawa dan harus diawasi dinyalakan-hati. Anda tidak akan memperoleh makna daripada filem ini, tetapi pasti untuk menghibur anda sampai akhir. Jadi jika anda cukup beruntung untuk memiliki sebuah teater di dekat anda bermain itu, aku sarankan kau pergi melihatnya!

Nota: sub judul di teater membuatku tertawa. Mereka menggunakan "cuz" bukan "kerana", yang membuat saya berfikir bahawa penterjemah menghantar mesej segera terlalu banyak atau sesuatu. Bukannya "kuih beras pedas", itu diterjemahkan kepada "kuih", makanan yang sama sekali berbeza. Tapi kurasa, lebih mudah bagi seorang non-Korea penonton untuk mengerti, jadi aku mungkin akan menjadi sedikit teknikal di sini. Kalau tidak, sub judul umumnya adalah tepat.