Prison Break: The Final Break



Cerita bermula dengan Sara ditangkap atas pembunuhan Christina Scofield, selama dan Michael pesta pernikahan. Di penjara wanita, beberapa watak baru diperkenalkan, bersama dengan watak semula gretchen. Tepat pada awal-nya waktu Sara penjara dianiaya oleh CO kerana meninggalkan pintu terbuka untuk Michael tahun dahulu.

Melintasi laman adalah penjara laki-laki tetangga, di mana Krantz Umum dan T-Bag sedang diadakan. Kata Menerima Sara penahanan, Krantz puts out senilai $ 100.000 kurnia di kepala Sara. Sara cepat diracuni, tetapi diberikan rawatan perubatan.

Michael akan belajar daripada kurnia, dan memutuskan bahawa ia harus memutuskan keluar. Dia sekali lagi enlists Lincoln dan Sucre bantuan. Lincoln dan Sucre saham luar penjara, memuat foto dari kamera dan mencipta layout kasar penjara. Gretchen melihat Lincoln dan Sucre, dan secara paksa meminta Sara untuk memasukkan dirinya dalam rencana pelarian yang mungkin berkembang.

Setelah teliti menganalisis foto-foto dan rencana dari penjara, Michael menemukan kesalahan dalam sistem keselamatan. Mahone kemudian datang dan menawarkan bantuan-Nya, walaupun niat sebenarnya tidak jelas, seperti yang baru saja ditawarkan pemulihan dengan FBI dengan syarat bahawa dia menemui dan melaporkan setiap bukti yang memberatkan Michael.

Michael memanfaatkan kesalahan untuk datang dengan sebuah rancangan melarikan diri, yang dia relay ke Sara menggunakan mesej tersembunyi yang ditulis dalam sebuah surat. Sementara dia keluar Namun, agen FBI Michael Wheatley menerobos masuk ke dalam apartemen, dan melihat rancangan diletakkan di meja. Ketika Michael tiba, ia menunjukkan bahawa rencana yang kelihatan sangat memberatkan, tapi Michael mengaku bahawa dia hanya mencari kesalahan apapun, sehingga ia boleh menggambarkan mereka kepada sipir penjara, dengan harapan bahawa ia boleh memberikan kepadanya hak lawatan.

Hak lawatan pada akhirnya akan diberikan, sehingga Michael lawatan Sara dan, karena kunjungan ini diawasi, halus bertanya apakah dia memahami mesej tersembunyi, yang membayangkan bahawa dia tidak. Namun, hanya selepas keluar dari penjara, Michael mendapati bahawa Agen Wheatley juga menemukan kesalahan yang Michael direncanakan untuk mengeksploitasi, dan melihat sistem kamera disesuaikan, menempatkan menghentikan rencana pelarian.

Sementara itu, Sara bergabung dengan "keluarga" dari pemimpin para tahanan, banduan yang pergi dengan nama "Ayah", dalam rangka untuk bergabung dengan pekerjaan detail dan mendapatkan akses kepada laman.

Michael akan datang dengan rencana yang berani Lincoln sangat menganjurkan melawan, untuk entah bagaimana parasut tepat di luar menyelamatkan Prison Yard dan Sara. Menyedari kesulitan tugas seperti, Michael meminta Lincoln untuk meminta bantuan dari T-Bag. Kerana T-Bag jelas akan menaruh dendam terhadap Michael, Michael mengatakan Lincoln untuk menawarkan hadiah sebesar $ 5.000. Selama pertemuan, T-Bag menuntut wang lebih banyak daripada saudara-saudara boleh menyediakan. Tapi, kerana menolak Umum untuk memberikan insentif kewangan untuk T-Bag bantuan, T-Bag Lincoln menceritakan bagaimana ia boleh merampok orang memegang Jeneral $ 100.000, sebagai ganjaran atas bantuannya. Lincoln bersetuju untuk mencuri wang, dan mengatakan T-Bag untuk sekadar tarik penggera kebakaran pada saat yang tepat. Lincoln dan Sucre kemudian lanjutkan untuk merampok wang pemegang dan menetapkan transfer dana ke T-Bag.

Ingin mendapatkan ke Sara, gretchen memujuk salah seorang penjaga untuk mencari bilik Ayah. Para Pengawal melakukannya, dan, menemukan ubat-ubatan di tempat sampah, bawa Daddy ke penjara.

Sementara menunggu di dekat bilik mandi, Sara diserang oleh sesama ahli keluarga, tapi gretchen datang untuk menyelamatkannya, membunuh para penyerang dalam muat. Gretchen kemudian memohon dengan Sara untuk memasukkan dia di melarikan diri kerana dia ingin melihat anak perempuannya, Emily, dan memberinya hadiah. Ketika salah seorang penjaga mengatakan kepada Ayah tentang kematian ahli keluarganya, dan menyebutkan bahawa Sara dan gretchen dianggap di belakang pembunuhan, Papa menjadi marah.

Setelah beberapa panggilan telefon dengan Agen Wheatley, di mana terungkap Mahone parasut Michael plot, tampak bahawa Mahone telah mengkhianati Michael. Tapi Michael terus percaya padanya, dan memberinya secarik kertas dan sebuah DVD yang katanya untuk diberikan kepada Sara, dalam peristiwa kematiannya. Michael kemudian dilihat Sara sekali lagi, mengatakan bahawa rencana pelarian dahulu sekarang tidak mungkin. Tapi ia samar dia mengatakan rencana baru, di mana ia harus pergi ke kapel, yang dihubungkan ke luar melalui Sambungan bawah tanah ke bangunan pentadbiran.

Daddy akhirnya dibebaskan dari penjara, dan tampaknya Sara dan gretchen mengintai. Tepat sebelum melarikan diri bermula, gretchen mengalihkan perhatian seorang penjaga, dan Sara menghadapkan Ayah. Setelah penjelasan singkat, Sara memuat bertengkar dengan Papa dan sengaja mendorongnya menjadi kuat dan menakutkan banduan, yang kemudian membalas dengan menyerang Daddy. Pada saat yang sama, gretchen punches penjaga dan mengetuk ke tanah, tetapi akan ditikam di kaki selama perkelahian. Sara cepat merebut penjaga kunci, dan mereka berdua bersembunyi di dapur di tengah-tengah kekacauan.

Michael kemudian memulakan melarikan diri. Mengetahui daripada rancangan berkat maklumat Mahone, agen Wheatley arahan semua lampu harus dimatikan, dan kedudukan pegawai bersenjata di dekat lokasi pendaratan Michael. Ketika parasut tanah, itu adalah peluru. Namun, Wheatley menemukan penerjun dinyatakan menjadi bodoh. Michael kemudian terlihat menyelinap keluar dari bawah kereta Wheatley dan berlari ke dalam penjara.

Dengan melarikan diri berlangsung, gretchen Sara mengakui bahawa dia tidak boleh meneruskan tanpa bantuan kerana luka-lukanya. Gretchen kemudian meminta dia untuk memilih, baik untuk meninggalkan dia di belakang atau membantunya. Sara memilih untuk membantu gretchen kerana ia menyelamatkan dirinya selama serangan. Namun, ketika mereka lari ke kapel, gretchen ini ditemui oleh penjaga. Dia bertanya apakah dia sendirian tapi gretchen menolak untuk membocorkan Sara kehadiran dan warung para penjaga dengan mengatakan kepada mereka dia hanya ingin bersama putrinya. Meskipun Sara hampir ditemui oleh seorang penjaga, dia berjaya membuka pintu dan masuk ke dalam Kapel. Pada titik ini para penjaga yang ingat dan gretchen sekali lagi dimasukkan ke dalam tahanan. Sara kemudian melihat kalung yang gretchen dicipta untuk putrinya di tanah, dan mengetahui bahawa dia berhasil lolos berkat gretchen, memungutnya sehingga dia dapat menularkannya kepada putrinya.

Michael akhirnya bertemu dengan Sara, dan mereka duduk, menunggu. Sucre adalah seharusnya untuk memindahkan wang kepada T-Bag akaun bank, tapi melihat bahawa bank ditutup. Ketika T-Bag mendapati bahawa pemindahan tidak berlaku seperti yang dijanjikan, ia marah mendedahkan persekongkolan dengan kepala penjara, dan berkata kepadanya bahawa dia diperintahkan untuk menarik penggera kebakaran. Sipir respons dengan memainkan semua penggera kebakaran off.

Namun ini, ternyata menjadi sebahagian daripada rancangan Michael, kerana ia menganggarkan bahawa T-Bag akan mendedahkan rencana. Dengan penggera off, ia kemudian membakar melalui pintu yang dikunci dengan obor, berjaya memaksa membuka. Namun, ketika mereka cuba melarikan diri melalui pintu depan, yang dikunci secara elektronik, mereka menemui hambatan. Mengetahui bahawa ini adalah kemungkinan dari awal, Michael meminta Sara untuk menjalankan akan selepas pintu terbuka dan meninggalkan dia di belakang, kerana satu-satunya cara untuk membuka pintu secara manual menyebabkan lonjakan elektrik yang pasti akan membunuhnya. Sara menolak untuk pergi jika Michael tidak boleh pergi bersamanya, tapi ia menekankan bahawa tidak ada cara lain, menyentuh perutnya dan mengatakan bahawa dia akan pergi dengannya. Dalam salah satu tindakan terkini pengorbanan, Michael menyebabkan gelombang, dan bunga api akan dipaparkan berasal dari kotak sekering. Sara lalu berlari keluar, dengan Lincoln, Sucre, dan Mahone menunggu dengan sebuah van di luar. Terpana, Sara tidak mampu untuk menjelaskan kepada Lincoln apa yang baru saja terjadi. Mahone, yang dengan sengaja mengelirukan para agen, mendedahkan bahawa beliau tahu rancangan Michael daripada perbincangan sebelumnya, dan hanya mengatakan Lincoln, "Dia Pergi". Mereka masuk ke dalam van dan mengusir, masih terkejut atas nasib Michael.

Kembali di penjara, T-Bag dimasukkan ke dalam kurungan tersendiri untuk membantu Sara melarikan diri kerana dia mengatakan kepada sipir untuk mematikan penggera kebakaran.

Mahone Sara akhirnya memberikan kertas dan DVD yang Michael tersisa baginya. Makalah mendedahkan pemeriksaan perubatan yang mengalami Michael baru-baru ini, mendedahkan bahawa ketumbuhan otak telah kembali, dan bahawa keadaan terminal. Akhirnya, Lincoln dan Sara duduk di perahu, dan melihat DVD. Ini adalah mesej yang dirakam sebelum ini di mana Michael menjelaskan motivasinya untuk mengorbankan dirinya sendiri, Sara dan Lincoln mengatakan bahawa dia mencintai mereka, dan meminta mereka untuk mengawasi satu sama lain. Video, dan turun siri, berpuncak pada perisytiharan Michael akhir: bahawa mereka semua, akhirnya, "bebas."