Queen of Lankasuka


Ratu Hijau daripada wajah Patani mengguling oleh Putera pemberontak Rawai, yang bersekutu dengan kapten bajak laut Black Raven. Para perompak usaha untuk menangkap beberapa meriam raksasa yang dicipta oleh Bree Janis Belanda dan China Lim Kium penemu, tapi kapal Belanda membawa pukulan meriam dan meriam tenggelam ke laut.

Sementara itu, seorang yatim piatu gipsi laut anak bernama Pari adalah dibesarkan di sebuah desa nelayan, yang terus-menerus diserang oleh Black Raven's merampok pihak. Anak laki-laki, berbakat dalam seni magis Du Lum, diambil oleh pakciknya Anjar untuk mempelajari lebih lanjut tentang cara-cara magis laut dari Ray White, tetapi orang bijak menolak untuk mengajar anak laki-laki. Meskipun demikian, Pari akan akan berkomunikasi dengan kehidupan laut. Dia tumbuh menjadi dewasa dan menjadi seorang pejuang melawan bajak laut Black Raven.

Hitam Raven, juga seorang pengamal di laut Lum Du seni sihir, telah cuba mengangkat meriam dari kedalaman laut.

Ratu Hijau menginginkan meriam besar sendiri dan mencari Lim Kium penemu, yang telah tinggal di desa nelayan gipsi laut. Dia menghantar anak-anaknya pergi, Puteri Ungu dan Puteri Biru. Mereka akan berada di bawah perlindungan setia ratu komander, seniman bela diri yang sengit Tuhan Jarang.

Di desa nelayan, Tuhan Jarang diserang. Pari bantu Jarang dalam memerangi bajak laut, dan Jarang dibuat melarikan diri. Dalam kebingungan, Putri Ungu diyakini telah dibunuh, tapi ia sebenarnya telah diselamatkan oleh Pari dan dibawa ke Ray White pulau terpencil.

Di sana, sebuah roman berkembang antara Ungu dan Pari, tetapi tidak mampu melakukan. Ungu adalah kerana berkahwin dengan Putera Pahang, sekutu penting Langkasuka. Dan Pari masih diseksa oleh kematian kekasih masa kecilnya di tangan orang-orang Raven Black.

Dalam sebuah gua di pulau itu, pertemuan Pari Hitam Ray, yang jahat, tidak stabil alter ego Ray White, dan Pari mulai belajar lebih banyak tentang Du Lum dan konflik antara hitam dan putih sisi amalan.

Akhirnya, semua kekuatan - pangeran pemberontak, para bajak laut, samudra ahli-ahli sihir, ratu dan putri - akan berjuang untuk meriam besar.