Naak


Tajuk movie dia Naak... hampir² Nang Nak... korang pernah tengok Nang Nak tak? movie yang satu ketika dahulu pernah menang 4 award sempena Asia-Pacific Film Festival 1999, bukan saja ceritanya seram malah cerita tersebut merupakan cerita benar (lagenda) seorang isteri yang setia menunggu kepulangan suaminya daripada perang sehinggalah pada satu hari berlaku perkara yang tidak diingini (seram woo)... eh ni review movie lain la plak... ok aku story pulak cerita pasal movie Naak 18PL yang aku tengok semalam... cerita pun ada unsur² cerita lagenda orang² Thailad yang berkisarkan tentang manusia jadian (naga ular) daripada Myanmar dibawah ke Thailand. Hero Macho (Seorang Askar) ingin menyelamatkan wanita (naga ular) tersebut sehingga terrrr jatuh cinta... dan abang wanita dalam cerita ni(naga ular) membalas dendam kerana adik beliau telah diculik dan ingin dijadikan bahan kajian oleh pihak amerika. Cerita ni penuh babak aksi tembak menembak... tumbuk bertumbuk... dan aksi ganas naga ular... seram jugak laaa... tak rugi tengok walaupun kesan 3D tak seberapa cantik... namun orang thailand ni berani menonjolkan sesuatu yang luar biasa... tengok arr sure tak rugik.