Public Enemies


Public Enemies ini adalah mengisahkan kehidupan seorang perompak yang paling digeruni oleh kerajaan Amerika. Mereka telah merompak hampir keseluruhan bank-bank yang berada di area Los Angeles. Tapi yang paling macho dalam cerita ini adalah mengenai peribadi Johnny Deep yang sangat romantik dan tidak suka menyakiti masyarakat sekeliling. Walaupun dia sedang merompak, sebaik-baiknya dia akan hindar dari memukul atau menembak mereka yang berdegil. Klau dah terpaksa baru dia buat. Masa untuk dia merompak dan melincinkan segal duit yang ada di bank adalah 1 minit dan 40 saat. Sangat cepat dan ligat pada ketika itu. Kira dia ni adalah perompak yang paling canggih dan effisyen la.

So, macam biasalah cerita ini di selangi dengan babak-babak cinta di mana Johnny Deep bertemu dengan kekasihnya di sebuah restoran makanan mewah. Dia adalah sangat power mengayat perempuan tersebut. Terus terang kepada kekasihnya menyatakan dia adalah seorang perompak bank yang sangat dikehendakai oleh Kerajaan Amerika. Dia cakap kat awek tu, dia tidak akan tinggalkan walau apa pun yang tejadi, by hook or by crook. Masalahnya, dia cakap ayat-ayat ceni mase 1st time jumpa. Kalau dah bercouple boleh terima akal lagi la kan. So, gurl tu pun kira tertawan lah dengan Johnny Deep yang pada masa itu memang berprofil orang kaya dan sangat smart. Pada hal, girl tersebut hanyalah seorang penjaga beg dan barang-barang di sebuah hotel.

Nak dijadikan cerita, karier Johnny Deep ni tamat di penghujung umurnya lingkungan awal 40an setelah ramai rakan-rakan karibnya terbunuh dik operasi besar-besaran oleh NYPD.