Hotel Mania (TV3)



SALAM... aku tak pernah tengok drama hotel mania coz aku ingat drama ni macam drama melayu lain.. tapi time aku makan malam kat kedai hari selasa lepas aku tertengok la drama hotel mania ni kat tv kedai tersebut.. taksangka lak malaysia ada buat drama musical... lain dari yang lain... agak best la.. so, arini aku nak share sinopsis drama hotel mania ni kat korang.. dalam sharing aku takde.. so korang boleh download kat tv3 atau sharing site lain


HOTEL MANIA (wiki)

Hotel Mania ialah sebuah siri televisyen buatan Malaysia yang bergenre muzikal terbitan KRU Studios. Drama ini disiarkan di slot Lestary (Selasa, 9 malam) di TV3, dan dibintangi oleh Anding Indrawani Zaini, Dafi, Marsha Londoh, Adam, Bob, dan Adeline Anthony. Ini merupakan siri drama terbitan KRU yang kedua untuk TV3 selepas Bio-Nik.

Siri ini berlatarkan sebuah hotel bertaraf lima bintang, iaitu Marriott Putrajaya, di mana protagonisnya, Adiwira bin Abdullah, bertugas sebagai pekerja di situ sambil menjalankan misi peribadi untuk mencari bapanya yang tidak pernah dikenalinya, dengan bantuan sahabat karibnya Girang dan kakitangan hotel lain yang akrab dengan mereka. Sebagai drama muzikal terbitan KRU, Hotel Mania diserikan oleh para barisan pelakon berlakon sambil menyanyi lagu-lagu yang berada dalam simpanan KRU Publishing Sdn Bhd (terutamanya lagu gubahan ahli-ahli KRU sendiri).


SINOPSIS HOTEL MANIA
Adiwira, seorang graduan yang sebelum ini pernah bekerja di sebuah hotel dua bintang di Sarawak, membawa diri dari untuk mencari bapa kandungnya yang tiba-tiba menghilang diri ketika dia masih kecil. Pemergian Anding ke semenanjung bagaimanapun tidak direstui oleh ibu dan kekasihnnya.

Setibanya di Kuala Lumpur, Adi tiada pilihan melainkan pergi ke hotel di mana diketahuinya adalah tempat di mana dia boleh mencari bapanya di sana. Lawatan pertamanya ke hotel itu menemukan Adi dengan Girang, seorang pelajar universiti yang melakukan praltikal di hotel. Kebetulan Girang sedang mencari rakan serumah, maka Adi terus menyewa bilik dengan Adi. Adi juga menjadi rakan serumah dengan Ryz, seorang pekerja di salah sebuah restoran di hotel.

Adi kemudian mendapat peluang pekerjaan dari Puan Ainon, pengurus hotel, lalu bermulakan kareer Adi sebagai seorang pekerja di sebuah hotel lima bintang. Sebagai pelatih, Adi diwajibkan menjalani latihan di setiap bahagian atau unit di hotel itu, dan hanya akan diserap selepas satu tempoh tertentu ke dalam unit yang paling sesuai dengan kemahirannya. Sepanjang latihan itu juga, Adi diajar tentang erti kehidupan yang sebenar – tentang persahabatan, sisi-sisi lain kehidupan manusia, percintaan serta pengorbanan.

Adi akan memahami erti persahabatan yang sebenar melalui Dafi dan Ryzal, serta ‘keluarga baru’nya di hotel tersebut yang sentiasa sedia membantu. Pelbagai peristiwa yang tidak pernah terbayang olehnya juga sedang menanti, sepanjang menjalani kehidupan di dunia barunya itu.

Di samping sibuk dengan kerjaya, Adi tetap tidak lupa akan misinya yang sebenar, iaitu mencari asal usul dirinya melalui bapa kandung yang tak pernah ditemui. Dengan bantuan orang-orang di sekelilingnya, Adi bakal menemui beberapa siri kegagalan, sebelum berjaya membongkar rahsia sebenar, yang ternyata amat mencabar ketabahan dan kekuatan dirinya.

Kehadiran Emilia di dalam hidup Adi dan keputusan yang diambil Cherrina untuk berpisah dengan Adi akan membuat hati dan jiwa Adi berbelah bagi – antara cinta baru yang sentiasa di sisi dan cinta lama yang gagal memahami. Tujuan Adiwira ke hotel tersebut untuk mencari ayah kandungnya yang diketahuinya adalah di antara orang penting di hotel tersebut.


SINOPSIS HOTEL MANIA UNTUK SETIAP EPISODE
http://ms.wikipedia.org/wiki/Hotel_Mania




Share/Bookmark