Jasmine Women (TV2)

Jasmine Women



Jasmine Women (TV2)
Tarikh Tayangan : 30 September 2010,
Hari Tayangan : Khamis
Masa Tayangan : 10.30 malam
Sumber : Budiey.com


Sinopsis Jasmine Women (TV2)

Kisahnya berlaku pada tahun 1930an yang mengisahkan watak wanita bernama Mo lakonan Zhang Ziyi tinggal bersama ibunya yang dijayakan wataknya oleh Joan Chen. Mereka bertemu dengan Meng (Jiang Wen), pengurus sebuah studio filem.

Hubungan rapat yang dibina bersama Meng membuatkan impiannya untuk menjadi bintang filem menjadi kenyataan. Namun segalanya tidak lama apabila dia berbadan dua ditinggalkan Meng setelah berlakunya pencerobohan Jepun ke atas China. Ketika itu dia menyalahkan anak perempuannya, Li atas segalanya kehilangannya itu.
Jasmine Women
Tahun 1950an pula menghayati watak Li yang hidup dalam situasi yang penuh dengan kesengsaraan. Dia kemudiannya berkahwin dengan Zou Jie (Lu Yi) dan meninggalkan ibunya, Mo sendirian. Dia tidak mampu menanggung anaknya, Hua lalu menyerahkannya kepada orang lain. Pada masa sama paranoid yang dialaminya telah menyebabkan suaminya membunuh diri.

Seterusnya tahun 1980an, Hua dibesarkan oleh neneknya, Mo. Mo memberikan layanan yang cukup teruk kepada cucunya itu tetapi pada masa sama begitu mengambil berat terhadapnya. Membesarkan sebagai seorang gadis, Hua memutuskan untuk berkahwin dengan pemuda dikenali sebagai Xia Du apatahlagi bila dirinya disahkan mengandung anak kepada teman lelakinya itu.
Jasmine Women
Namun Xia Du hilang tanpa dikesan. Lalu bagaimanakah kesudahan babak kehidupan Hua yang seterusnya setelah ditinggalkan? Adakah dia mampu berdepan dengan segala ujian itu? Untuk mengetahui kesudahannya pastikan anda meluangkan masa menyaksikan filem Jasmine Woman pada 30 September 2010 (Khamis), jam 10.30 malam di TV2.
Jasmine Women