DEMI KASIH (TV2)

DEMI KASIH (TV2)
tarikh tayangan : 25 Januari 2011
Masa Tayangan: 1.30 petang
sumber: budiey .com

DEMI KASIH TV2

SINOPSIS DEMI KASIH (TV2)

Demi Kasih lakonan Safura, Rusdi Ramli, Leez, Nasir Bilal Khan dan Enor berkongsi kisah kematian ayahnya yang sekaligus membuatkan watak Maizurah terpaksa menggalas tanggung jawab sebagai ibu dan ayah bagi menjaga dua orang adiknya, Fendi dan Nora.

Walaupun terpaksa mengorbankan masa remajanya, Mai sedikitpun tak kesah dan dia tidak pernah merasa terbeban, jauh sekali cuba untuk melarikan diri dari tanggungjawab. Demi untuk membesarkan adik-adiknya, Mai sanggup melakukan apa juga kerja. Yang penting dia mendapat upah dan boleh memenuhi keperluan adik-adiknya.
DEMI KASIH TV2
Mai mengenepikan semua kepentingan dirinya demi adik-adik. Dia sanggup menolak pinangan ramai lelaki demi untuk terus berbakti pada adik-adiknya. Mai takut, kalau dia berkahwin adik-adik akan terabai. Lantaran itu dia merelakan dirinya menjadi andartu demi kepentingan adik-adik.
DEMI KASIH TV2
Namun pengorbanannya terhadap Nora dibalas dengan sikap angkuh dann sombong. Bagi Nora kakaknya tidak ubah seperti pembantu rumahnya sahaja. Namun Mai tetap berkeras untuk ‘mengabdikan’ dirinya pada Nora. Fendi sudah tidak tahan lagi melihat Mai diperlakukan seperti orang gaji. Mereka merancang sesuatu demi untuk membawa Mai keluar dari rumah Nora.