SINETRON NIKITA (TV9)

SINETRON NIKITA (TV9)

SINETRON NIKITA (TV9)
Hari Tayangan: setiap isnin hingga jumaat
Masa Tayangan: 5.30 petang
Mula Tayangan: 7hb April 2010
Episode: 126 Episode.
Pelakon: Dude Harlino, Nikita Willy, Jonas Rivanno Wattimena, Dirly Idol, Cathy Sharon dan Asmirandah
Dilanjutkan : Nikita 2
Sumber: budiey.com


SINOPSIS SINETRON NIKITA (TV9)

Nikita menceritakan tentang perjalanan hidup seorang gadis yatim piatu yang terpaksa mengharungi kehidupan harian yang sukar. Nikita lakonan Nikita Willy yang pernah meraih Pelakon Terbaik Anugerah Global Panasonic ini tidak tahu bahawa sebenarnya dia terpisah daripada ibu bapanya ketika dia masih kecil akibat dibawa arus deras sungai. Dari saat itulah Nikita menyangkakan dia yatim piatu begitu juga ibu dan bapanya iaitu Diana (Lydia Kandau) dan Tegar (Anwar Fuadi) menyangkakan anak kesayangan mereka, Nikita sudah tiada.
SINETRON NIKITA (TV9)
Masa berlalu dan Nikita menjalani kehidupan tanpa keluarga kandungnya dan menjadi bertambah sedih apabila Nikita kini telah kehilangan penglihatan (buta) akibat kemalangan jalanraya yang menimpanya tujuh tahun lalu. Setiap hari Nikita berharap mendapat penderma dan akhirnya berasa amat gembira apabila pihak hospital memaklumkan dia mempunyai penderma. Tanpa diketahui, penderma kornea yang telah meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya itu ialah Dr Prita, lakonan Cathy Sharon, yang sebenarnya merupakan kakak kepada Nikita.

Keluarga Prita terutama ibunya, Diana, tidak dapat menghadapi dugaan ini. Cukuplah dengan kehilangan Nikita yang disangka sudah meninggal dunia. Baginya kini, hanya Vano (Jonas Revanno) sahaja satu-satunya anak mereka yang tinggal. Pada masa yang sama, Donny (Dude Harlino) telah pulang dari Amerika setelah selesai pengajian dan terus bergegas ingin berjumpa dengan Dr Prita untuk menyatakan cintanya tanpa mengetahui Prita telah meninggal dunia.
SINETRON NIKITA (TV9)
Nikita akhirnya berjaya menjalani pembedahan mata dan berusaha untuk mencari penderma kornea. Apabila mendapat tahu pendermanya, Nikita telah ke rumah tersebut dan kebetulan pula tepat pada hari ke 40 Prita meninggal dunia.

Tetapi sesampainya di sana, Arven (Dirly Idol) teman lelaki Prita yang turut tercedera ketika kemalangan bersama Prita terus memberitahu Nikita adalah orang yang menyebabkan Prita meninggal dunia. Nikita dimarahi oleh seluruh keluarga Prita, dan membuatkan Nikita terkejut kerana dia punca kemalangan tersebut.
SINETRON NIKITA (TV9)
Suatu hari Nikita terpaksa untuk menggantikan Belinda untuk menebus kesalahannya berjumpa dengan Donny. Donny tidak tahu itu bukan Belinda tetapi Nikita adalah adik Prita yang hilang. Hubungan Nikita dan Donny mejadi erat dan membuat Nikita berasa amat bersalah kerana menipu Donny bahawa dia bukanlah Belinda. Namun, belum sempat Nikita memberitahu perkara sebenar, Belinda telah memberitahu Donny dan ini membuatkan Donny kecewa dan meninggalkannya.

Kemudian Nikita menjadi rapat dengan Vano pula. Pada awalnya Vano amat membenci Nikita kerana menyangkakan Nikita penyebab kakaknya Prita meninggal dunia. Tetapi lama-kelamaan perasaan benci itu bertukar kepada cinta tanpa mengetahui bahawa Nikita itu adalah adik kandungnya. Adakah hubungan mereka akan berterusan tanpa mengetahui mereka adalah adik-beradik kandung? Bagaimana pula perasaan Donny terhadap Nikita setelah mengetahui Nikita adalah adik kepada Prita? Adakah Diana dan Tegar percaya yang Nikita itu adalah anak kandungnya yang telah lama terpisah?

Untuk merungkai segala persoalan ini, jangan lupa saksikan Mutiara Hati TV9 dengan judul terbarunya Nikita pada setiap Isnin hingga Jumaat, jam 5.30 petang bermula 7 April ini.

Selamat menonton.


SINETRON NIKITA (TV9)

OST Lagu Tema Sinetron Nikita - Saat Terakhir (ST 12)
tak pernah terpikir olehku
tak sedikit pun ku menyangka
kau akan pergi tinggalkan ku sendiri
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
begitu sulit ku menyangkal
begitu sakit ku rasakan
kau akan pergi tinggalkan ku sendiri

* di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan
kasih sayang kamu begitu dalam
sungguh ku tak sanggup ini terjadi
karna ku sangat cinta

** ini lah saat terakhirku melihat kamu
jatuh air mataku menangis pilu
hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih

satu jam saja ku telah bisa
cintai kamu kamu kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup

satu jam saja ku telah bisa
sayangi kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup
di nantiku

repeat **

satu jam saja ku telah bisa
cintai kamu kamu kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup

satu jam saja ku telah bisa
sayangi kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup