MISI BETTY (TV9)



MISI BETTY
Hari Tayangan: setiap Sabtu dan Ahad
Mula Tayangan: 28 Mei 2011.
Slot: OMG (Oh! Mari Gelak)
Masa Tayangan: 8.30 malam hanya melalui TV9
Pelakon: Siti Fazurina selaku Peah,Dato’ Jamali Shadat, Zul Yahya, Erry Putra, Tasha Aziz
Sumber: tv9.com

SINOPSIS MISI BETTY
Misi Betty pula merupakan seorang jururawat yang kuat berangan bahawa dia seorang watak dalam telenovela Yo Soy Betty La Fea. Bukan itu sahaja, tetapi dia juga kuat melatah dan cepat panik!

Bukan senang untuk menjadi jururawat ataupun misi jika tidak mempunyai sifat-sifat kesabaran, kelembutan dan tegas. Mereka harus pandai mengambil hati pesakit apatah lagi mengikut rentak pesakit yang cerewet. Jadi apakah yang si kuat latah Misi Betty perlu lakukan ketika dia berhadapan dengan pelbagai situasi lucu di hospital? Dapatkah dia menjaga ketenangannya dan sifat lemah-lembutnya ketika terkejut dengan sesuatu?

Keadaan menjadi semakin teruk apabila dia diberi tugas untuk memberikan suntikan BCG kepada murid-murid sekolah tahun 6. Ketika ingin menyuntik seorang pelajar lelaki, tiba-tiba dia ternampak tikus dan terus melatah dan menyuntik murid lelaki tersebut dengan kasarnya dan membuatkan murid itu kesakitan serta luka dengan teruk. Kecuaian Misi Betty telah menyebabkan dia dipindahkan ke hospital lain. Namun dia menjadi fobia untuk menyuntik mana-mana pesakit dan dia juga masih tidak dapat menghilangkan penyakit latahnya itu.

Dato’ Jejaman, seorang pesakit tua kaya telah melamar Misi Betty untuk menjadi jururawat peribadinya di rumah. Walaupun Misi Betty sudah fobia atas kesilapannya yang lalu, tetapi kerana sayangkan kerjaya, dia tetap memberanikan diri untuk menjaga Dato’ Jejaman (Pak Man) yang memerlukan tiga suntikan insulin sehari. Dia tetap mahu bekerja untuk Pak Man kerana akan mendapat sumber pendapatan yang lebih tinggi dan sekaligus dapat menimba lebih ilmu pengetahuan.

Dalam kekalutan diri seorang insan bernama Peah atau Betty ini, dia pun ingin bercinta dan dicintai. Pak Man amat senang dengan sikap Misi Betty dan bercadang untuk menjodohkan Misi Betty untuk anak lelakinya bernama Fahim secara senyap. Namun sikap dan cara mereka berdua yang “ada saja yang tak kena” membuatkan Pak Man terpaksa membuat strategi lain. Watak Fahim yang dibawakan oleh Zul Yahya mempunyai karektor yang ego dan tidak mahu mengalah, amat berlainan daripada Misi Betty. Adakah kesabaran dan sikap melatah Misi Betty dan melembutkan ego Fahim?