CINTA GETIR (TV2)

CINTA GETIR (TV2)
TARIKH: 7 Ogos 2012
HARI:Selasa
MASA: 10.00 malam
PELAKON: Mardiana Alwi sebagai Tina juga Sheila Mambo (Dato’ Zaharah), Zack Zamri (Raham) dan Maslina Nasir (Inspektor Zarina),



SINOPSIS CINTA GETIR (TV2)
berkongsi kisah pertemuan yang tidak di rancang antara Tina, seorang ahli koporat yang dianiaya dan dituduh membunuh dengan pemuda bernama Ajib merupakan perompak yang melarikan diri setelah terlibat dengan satu siri rompakan.

Secara tidak sengaja, mereka bertemu dalam satu rumah dimana kedua-dua cuba untuk menyembunyikan diri dari ditangkap pihak polis yang memburu mereka.

Pertemuan yang tidak dijangka itu membuatkan mereka sering bersama dan dalam diam mula ada rasa cinta dalam hati antara keduanya. Ajib tidak mampu untuk meluahkan kata cinta pada Tina disebabkan jurang perbezaan antara mereka sangat berbeza bagaikan langit dan bumi. Pada masa sama Tina juga sudah mempunyai perasaan cinta terhadap Ajib tapi dia berfikiran jauh mahu memperbetulkan keadaan.

Di saat getir mereka untuk menyelamatkan diri setelah tempat persembunyai diketahui polis, ketika inilah mereka membuat keputusan yang getir. Keadaan cuba menguji kesetiaan cinta mereka.

Tina mahu menyerah diri dan menyuruh Ajib lari semata-mata tidak mahu Ajib dihukum kerana rasa kasih dan sayangnya terhadap pemuda itu. Setelah selesai kes, Tina berjanji akan mencari semula Ajib demi menyatukan cinta suci mereka.

Apakah yang jadi selepas itu? Adakah pengorbanan Tina dipersetujui Ajib atau pun Ajib sendiri yang berjanji mahu mencari semula Tina setelah menjalani hukuman? Kongsikan aksi dan babak-babak menarik drama ini hanya di TV2.