TED



FILEM: Ted
ARAHAN: Seth Macfarlane
GENRE: Komedi
TAYANGAN: 18 Oktober 2012
PELAKON: Mark Wahlberg, Mila Kunis, Giovanni Ribisi, Seth Macfarlane dan Joel McHale



SINOPSIS TED
kisah seorang lelaki berusia 35 tahun yang masih ‘melekat’ dengan patung beruangnya sejak kecil. John Bennett (Bretton Manley) telah mengucapkan keinginan agar teddy nearnya yang menjadi hadiah sejak kecil diberikan kemampuan berkomunikasi dan hidup seperti manusia biasa agar dirinya memiliki teman.

Keinginan john tersebut menjadi kenyataan dan patung beruang kemudian dinamakannya Ted. Ted dapat berkomunikasi dan menjadi popular di seluruh dunia. Meski pun begitu, tidak peduli seberapa popularnya Ted kerana keunikannya itu, Ted telah berjanji akan menjadi seorang teman setia bagi John selama-lamanya.

Dan Berpuluh tahun kemudian, ketika kemampuan istimewa yang dimiliki Ted, untuk hidup dan berkomunikasi sudah menjadi tidak terlalu dipedulikan lagi bagi kebanyakan orang dan John telah berusia lebih dari 30 tahun. Ted dan John masih bersama dan terus bersahabat. rintangan persahabatan mereka yang datang dari Lori Collins, seorang gadis cantik yang diminati oleh John.

Hubungan antara John dengan Ted semakin renggang. Lori akhirnya memberi pilihan yang berat kepada John mengenai hubungan mereka. John menghadapi dilema untuk memilih antara kekasih yang ia sangat cintai atau sahabat yang selalu menemani dirinya dari kecil.