PERAHU KERTAS

PERAHU KERTAS
MULA TAYANGAN: 29 November
PELAKON: Maudy Ayunda, Adipati Dolken dan Reza Rahadian. Maudy Ayunda dan Adipati Dolken



SINOPSIS PERAHU KERTAS
Perahu Kertas mengisahkan pasang surut hubungan persahabatan antara Kugy (Maudy Ayunda) dan Keenan (Adipati Dolken), bersama-sama rakan sahabat mereka yang lain. Kugy bercita-cita ingin menjadi seorang penulis dongeng. Keenan seorang pelukis muda berbakat. Perasaan mereka yang saling mengagumi tapi berbagai hal menghalang mereka untuk saling mengungkapkan perasaan.

Dalam suasana hati yang gundah, kreatifitas melukis Keenan buntu tapi semangat Keenan berhasil dikembalikan oleh Luhde (Elyzia Mulachela), keponakan Pak Wayan. Seorang pengumpul langganan galeri Wayan bernama Remi (Reza Rahadian) menjadi pembeli pertama.

Kugy bekerja di biro iklan milik teman kakaknya, iaitu Remi. Prestasi kerja Kugy cemerlang, dan menarik perhatian Remi. Remi mulai jatuh hati dan ketulusan Remi meluluhkan hati Kugy. Keenan terpaksa kembali ke Jakarta untuk menjalankan perusahaan keluarganya kerana bapaknya sakit.

Seperti perahu kertas yang hanyut mengikuti arus, Kugy dan Keenan menjalani tuntutan hidup dan cita-cita sampai pertemuan yang tidak dapat dielakkan dan hati mereka kembali diuji.






Saksikan filem Perahu Kertas yang akan berlayar di pawagam pada 29 November 2012.