SUAMIKU ENCIK SOTONG (1 - 20 TAMAT)

SUAMIKU ENCIK SOTONG (ASTRO RIA)
EPISOD :
MULAI: 27 Oktober 2014
HARI: Setiap Isnin
MASA: 9.00malam
SIARAN : Astro Ria dan Maya HD
PELAKON : Sharnaaz Ahmad, Amyra Rosli, Amar Baharin, Hanis Zalikha, Roy Azman, Erry Putra, Laila Nasir, Syatilla Melvin,



DOWNLOAD SUAMIKU ENCIK SOTONG (ASTRO RIA)
Suamiku Encik Sotong Episod 01 =DOWNLOAD
Suamiku Encik Sotong Episod 02 =DOWNLOAD
Suamiku Encik Sotong Episod 03 = DOWNLOAD-new
Suamiku Encik Sotong Episod 04 =DOWNLOAD
Suamiku Encik Sotong Episod 05 = DOWNLOAD-new
Suamiku Encik Sotong Episod 06 = DOWNLOAD-new
Suamiku Encik Sotong Episod 07 = DOWNLOAD-new
Suamiku Encik Sotong Episod 08 = DOWNLOAD 15/12
Suamiku Encik Sotong Episod 09 = DOWNLOAD 22/12
Suamiku Encik Sotong Episod 10 = DOWNLOAD 29/12
Suamiku Encik Sotong Episod 11 = DOWNLOAD 5/1
Suamiku Encik Sotong Episod 12 = DOWNLOAD 12/1
Suamiku Encik Sotong Episod 13 = DOWNLOAD 19/1
Suamiku Encik Sotong Episod 14 = DOWNLOAD 19/1
Suamiku Encik Sotong Episod 15 =DOWNLOAD 2/2
Suamiku Encik Sotong Episod 16 = DOWNLOAD 9/2
Suamiku Encik Sotong Episod 17 = DOWNLOAD 16/2
Suamiku Encik Sotong Episod 18 = DOWNLOAD 23/2
Suamiku Encik Sotong Episod 19 = DOWNLOAD 2/3
Suamiku Encik Sotong Episod 20 (TAMAT) = DOWNLOAD
FB pereka cerita






mari ramai ramai like fanpage facebook perekacerita - http://www.facebook.com/likeperekacerita



SINOPSIS SUAMIKU ENCIK SOTONG (ASTRO RIA)
Suamiku Encik Sotong mengisahkan pasangan suami isteri yang berlainan sikap dan gaya. Suami lebih kepada jiwa kelembutan manakala si isteri agak rock sedikit jiwanya. Erica Soffea melonjak kegembiraan. Mana tidaknya, dialah bakal peneraju Khaleeda Holding.

Walaupun hubungannya dengan arwah nenda bukanlah baik sangat pun. Terasa macam hendak buat aksi akrobatik ketika namanya diumumkan. Naik senak kepala Erica bila dia terpaksa dijodohkan dengan sotong peliharaan nendanya, Farish. Dah lah tak macho, pakai baju warna pink. Kalau bercakap tangan bukan main lentik lagi macam orang nak main mak yong.

Farish terpaksa menerima Erica kerana dua sebab. Pertama, sebab wasiat arwah Tengku Khaleeda. Kedua, kerana tidak tahan dengan perangai berlagak Erica. Lagipun bukan lama sangat dia perlu bergelar suami pada diva berlagak itu, tiga tahun sahaja.

Dalam tempoh perkahwinan mereka jatuh cinta. Tapi cinta itu bukan milik mereka berdua. Milik siapa ya? Peninglah, kalau dah dapat suami sotong. Bukan hanya lembut fizikal tapi lembut juga hatinya. Erica pula terpaksa terus bersama dengan Encik Sotongnya kerana cinta. Encik sotong bukan lelaki biasa, tetapi lelaki yang sanggup berkorban segala-galanya demi tidak mahu melihat Erica merana. Walaupun jiwa lelakinya menderita, tapi sampai bila?


“Amboi sedap aje mulut kau mengata kat aku. Aku pun tak ingin nak ambil perempuan macam kau ni jadi isteri aku tau. Mulut macam puaka.” - Farish


“Bukanlah Kak Ain, bukan Rica nak sembunyikan suami Rica. Tapi dia sibuk maklumlah nak jahit baju pertunangan Izhan dengan Qarina. Faham-faham ajelah golongan tengku-tengku ni bertunang pun kena buat yang grand. Baju tu kalau boleh bukan setakat labuci, lampu lip-lap tu pun kalau boleh suruh dipasang kat baju. Itu yang suami saya sakit kepala. Nak fikir macam mana nak letak lampu lip-lap kat pergelangan tangan.” - Erica