ASIAN BROADCASTING NETWORK (ABN) vs ASTRO
By PEREKA CERITA at Sunday, November 27, 2011
ISU SEMASA
Satu perkhidmatan TV berbayar akan memasuki pasaran yang kini di’monopoli oleh Astro ini seawal enam bulan pertama tahun 2012.
Perkhidmataan baru ini akan di’kenali sebagai Asian Broadcasting Network (ABN) yang telah mensasarkan 3 juta pelanggan dalam masa lima tahun operasi berjalan.
ABN adalah merupakan idea & projek utama Nilamas Corporation yang di’pengerusikan oleh Sreedhar Subramaniam — berkata kepada media yang ABN tidak berniat untuk mencabar penyedia servis sama yang sedia ada.
Malah matlamat utama ABN adalah untuk menyediakan perkhidmatan baru & alternatif kepada lebih 4 juta rakyat Malaysia yang tidak memiliki sebarang perkhidmatan TV berbayar hari ini.
Teknologi yang di’miliki ABN juga di’katakan mampu menyediakan hampir 1,000 saluran buat pelanggan mereka nanti & turut menjanjikan kualiti penerimaan yang jauh lebih baik.
Yang lebih penting, ABN di’khabarkan akan menawarkan kadar yuran langganan yang lebih murah dari penyedia kini dan mensasarkan 500,000 pengguna awal selepas setahun beroperasi.