PROGRAM TV RAYA (ASTRO)




HARI RAYA BERSAMA SAMA ASTRO

ASTRO RIA (SALURAN 104)


Fantastika Raya Impian
Selasa, Jam 12 Tengahari, 30 Ogos 2011
Drama muzikal yang mengumpulkan alumni AF dari musim 1 hingga 9 musim menyampaikan lagu hits Raya terbaik didalam suasana kampung.
Artis: AF1 hingga AF9

Kepohnya Raya
Selasa, Jam 4 petang, 30 Ogos 2011
Satu segmen yang akan memaparkan gosip-gosip terbaru dari dunia hiburan tempatan dikala orang lain sibuk dengan persiapan untuk menyambut Hari Raya.
Pengacara: Reza dan Fara Fauzana

Mega Raya 2011
Selasa, Jam 6 petang, 30 Ogos 2011
Satu program khas Raya yang dihoskan oleh Aznil Hj. Nawawi, menampilkan selebriti-selebriti tempatan. Banyak aktiviti-aktiviti yang disediakan disamping gosip-gosip terkini, permainan, temu bual dan juga duit raya!
Pengacara: Aznil Hj Nawawi

Astana Aidil Fitri 2011
Rabu, Jam 12 tengahari, 31 Ogos 2011
Dihoskan oleh Anita Sarawak bersama selebriti-selebriti jemputan melihat persiapan Hari Raya di rumah-rumah mewah.
Pengacara: Anita Sarawak

OPOCOT!
Rabu, Jam 4 petang, 31 Ogos 2011
Satu permainan yang menyeronokkan dan penuh dengan gelak ketawa menampilkan selebriti tempatan yang terkenal dengan ciri-ciri unik mereka 'melatah'.
Pengacara: AC Mizal
Artis: Jambu, Ida Moin, Didie Alias, Opie Zami, Amyza Adnan

Atas Nama Cinta – Rossa
Khamis, Jam 5 petang, 1 September 2011
Konsert khas selebriti dari Indonesia, Rossa di Kuala Lumpur. Khas untuk semua peminat di Malaysia.
Artis: Rossa

Raya Sakan Nabil
Rabu, Jam 6 petang, 31 Ogos 2011
Menampilkan Juara Raja Lawak musim ke 2, Nabil mencari duit raya di jalanan. Sambil berjumpa dengan orang ramai.
Artis: Nabil

Mari Berdansa Aidilfitri
Rabu, Jam 5 petang, 31 Ogos 2011
Pasangan selebriti & pasangan dari Mari Menari menunjukkan tarian mereka untuk menentukan siapa yang bakal memenangi wang dan akan disumbangkan kepada badan-badan amal pilihan mereka.
Pengacara: Awal Ashaari dan Lisa Surihani

Ada Sudir Ada Pak Nil
Khamis, Jam 6 petang, 1 September 2011
Aznil Hj Nawawi akan membawa penonton kembali ke zaman silam, mengenang kembali muzik gemilang pada zaman kegemilangan Sudirman Hj. Arshad.
Pengacara: Aznil Hj Nawawi

Stylista Raya Si Manja
Khamis, Jam 4 petang, 1 September 2011
Beberapa pereka baju terkenal mendapat tugasan mereka baju Raya untuk anak-anak selebriti. Dalam tugas itu, tumpuan akan diberikan kepada hubungan antara ibu bapa selebriti dan anak-anak mereka. Ppanel hakim kemudiannya akan memilih seorang pemenang selepas anak-anak mereka membuat pertunjukan "Catwalk".
Erra Fazira, Nora Danish & Dynas Mokhtar

Akustik Raya 2011
Jumaat, Jam 6 petang, 2 September 2011
Sebuah rancangan berkonsepkan "busking" menampilkan bintang-bintang Akademi Fantasia seperti Hazama, Lena, Hafiz, Akim dan ramai lagi serta penyampai radio ERA. Mereka menyanyikan sekelsi lagu-lagu raya di lokasi-lokasi menarik seperti Berjaya Times Square, KL Sentral dan Bazaar Taman Tun Dr Ismail.
Hafiz, Akim, Aril, Adira, Hazama, Lena dan penyampai radio ERA


ASTRO PRIMA (SALURAN 105)


Drogba dan Rooney
Selasa, Jam 12 Tengahari, 30 Ogos 2011
Mengisahkan 2 orang anak muda, Johan dan Zizan. Meraka adalah peminat tegar Liga Perdana Inggeris dan sentiasa memasang impian untuk pergi melihat secara langsung pasukan kegemaran mereka iaitu Chelsea dan Manchester United. Saksikan pelbagai kisah menarik bagaimana mereka berdua berjimat untuk mencari duit perbelanjaan bagi mengecapi impian untuk ke London!
Pelakon: Johan dan Zizan

Jangan Bakar Mayat Anakku
Rabu, Jam 12 Tengahari, 31 Ogos 2011
Menceritakan kisah seorang anak lelaki (Rahmat) yang dibesarkan oleh ibu tunggal sejak bapanya meninggal dunia. Rokiah (ibunya) sangat miskin tetapi dia bekerja keras untuk memberi kehidupan yang baik bagi Rahmat.
Pelakon: Fauziah Nawi, Fauzi Nawawi, Lisdawati

Satu Permintaan
Khamis, Jam 12 Tengahari, 1 September 2011
Sepasang suami isteri yang sudah berkahwin selama 15 tahun tetapi masih tidak dikurniakan cahaya mata. Setelah berbincang, mereka memutuskan untuk mengambil anak angkat di sebuah rumah anak yatim.
Pelakon: Fauziah Nawi, Eja, Mia Sara

Flamenco Di Hatiku
Jumaat, Jam 12 Tengahari, 2 September 2011
Sebuah kisah cinta Sara, Irsyad dan Azhan. Takdir menentukan segalanya apabila Sara bertemu semula dengan Irsyad di Spain.
Pelakon: Fahrin Ahmad, Sari Yanti, Ady Putra

Harapan
Sabtu, Jam 12 Tengahari, 3 September 2011
Menceritakan tentang Linda, seorang jururawat yang sanggup berhenti kerja kerana bakal suaminya iaitu Razak. Malangnya, Linda mendapati Razak berlaku curang kepadanya. Linda berhasrat untuk kembali bekerja sebagai jururawat. Azman, seorang penyakit leaukimia mengambil Linda untuk menjadi jururawat peribadinya. Saksikan bagaimana kisah cinta mereka!
Pelakon: Fizz Fairuz, Nur Fatiah

Sesungguhnya
Ahad, Jam 12 Tengahari, 4 September 2011
Menceritakan tentang seorang gadis bernama Lena.
Pelakon: Sharifah Amani, Beto Kusyairy

Jalan-Jalan Cari Saka
Ahad, Jam 9 malam, 4 September 2011
Sebuah telemovie kelakar seram mengenai Enab.
Pelakon: Nadia Mustafa, Zul Ariffin, Qazem Nor


ASTRO WARNA (SALURAN 132)

Kiah Beraya Solo
Rabu, Jam 2 petang, 30 Ogos 2011
Tahun ini merupakan tahun pertama Kiah bakal menyambut Hari Raya keseorangan di kampung. Walaupun sebelum ini, Kiah tetap beraya berseorangan kerana bekas suaminya akan pulang ke kampung isteri pertama. Kiah mengambil keputusan untuk menjalankan perniagaan online bersama Wan dan Tipah ketika musim raya ini untuk mencuba kelainan.Bekas suami Kiah, Farouk mendapat tahu Kiah sudah berjaya menjalankan perniagaan di kampungnya. Perancangan awalnya adalah untuk mendapatkan sedikit keuntungan yang dikecapi Kiah. Tanpa pengetahuan isteri Farouk, Rosmah, dia pulang ke kampung dengan alasan kerja. Tipah dan Wan dapat tahu Farouk sebenarnya berpura-pura dan berfoya-foya dengan kedua mereka. Demi membetulkan keadaan, Kiah membawa Tipah dan Wan untuk beraya di Kuala Lumpur. Di KL pula tidak terasa suasana hari raya jadi mereka pulang semula ke kampung pada malam raya. Tanpa persediaan apa-apa mereka menyambut hari raya ala kadar sahaja iaitu bersendirian juga.
Pelakon: Rozita Che Wan, Sabrina Ali, Azza Elite, Ebby Yus, Shahir AF


Maharaja Lawak Raya
Jumaat, Jam 3 petang, 2 September 2011
Satu program yang menemukan para finalis Maharaja Lawak di dalam satu program Komedi muzikal yang berlatarkan kisah Hari Raya. Lihatlah telatah dan gelagat Sepah, Jozan, Nabil dan Jambu dan persiapan mereka sempena menyambut hari Raya Aidilfitri.
Artis: Sepah, Jozan, Nabil, Jambu

Cikgu Syida
Rabu, Jam 10 malam, 31 Ogos 2011
Mengesahkan tentang dua orang wartawan cik Baba dan Loqman yang mendapat tugasan untuk mencari cikgu shida di parit, perak bagi liputan eksklusif surat khabar keluaran pagi raya aidiladha. Tugasan itu perlu diselesaikan dalam tempoh 72 jam sebelum hari raya.
Pelakon: Omar Abdullah, Cikgu Shidah dari Parit, Azad Jasmin

Senandung Aidilfitri
Ahad, Jam 10 malam, 4 September 2011
Malam sebelum Hari Raya Aidilfitri Dato Samsol berada di pejabat bersama Kamal, pembantunya untuk menyelesaikan kontrak projek lanskap Pulau Rawa. Dia memaksa Kamal untuk bekerja pada malam raya tanpa kisah esoknya hari raya. Semakin malam, Kamal meminta untuk pulang dan dengan berat hari Dato Samsul membenarkannya dengan syarat Kamal perlu masuk pejabat semula selepas solat pagi aidilfitri.
Pelakon: Rashidi Ishak, Kamal Adli, Vanida Imran


ASTRO CITRA (SALURAN 131)

Ngangkung
Ahad, Jam 10 malam, 4 September 2011
"Ngangkung" menceritakan kisah Azim pemandu lori dengan gaya hidup yang sederhana bersama Suri isterinya dan anak perempuannya. Tasnim dan Wan mula mempengaruhi Azim membuat taruhan terhadap loteri. Mereka melakukan aktiviti Ngangkung ini dan Azim telah berjaya. Dia terus selesa dengan perbuatan ini.
Pelakon: Shaheizy Sam, Eira Syazira


ASTRO OASIS(SALURAN 106)

Xian Ramadan Syawal
Selasa, Jam 10.30 malam, 30 Ogos 2011
Persiapan para penduduk Cina di Xian menghadapi bulan Ramadan dan meraikan kedatangan Syawal.

Imam Muda Raya Di Perantauan
Sabtu dan Ahad, Jam 3.30 petang, 3 Sept dan 4 Sept 2011
Program ini membawa Imam Muda musim ke 2, beraya di Vietnam. Disana mereka akan bersama-sama menyambut dengan komuniti muslim dan anak rantau Malaysia yang berada di Vietnam.
Artis: Imam Muda Musim ke 2

Laman Raya Imam Muda
Selasa hingga Jumaat, Jam 3 petang, 30 Ogos hingga 2 September 2011
Memaparkan sambutan hari raya di mana Imam Muda musim kedua meraikan aidilfitri bersama Pengetua mereka. Aktiviti santai ini juga dihadiri oleh beberapa artis dan anak yatim juga dijemput sebagai tetamu istimewa mereka.
Artis: Imam Muda musim 1 dan 2


ASTRO BINTANG (SALURAN 141)


Opera Van Java Awards
Rabu, Jam 3 petang, 31 Ogos 2011
OVJ Awards adalah episod khas yang menghargai selebriti-selebriti terkemuka di Indonesia yang pernah tampil di dalam rancangan tersebut. Di antara mereka adalah seperti Candil, Wendy Cagur, Dewi Gita, Vincent, Olga Syahputra, Widyawati dan ramai lagi. Kali ini, mereka beraksi dalam pentas yang berbeza di samping penambahan beberapa para pelawak yang turut berlakon di dalam episode khas ini. Kategori hadiah yang diperkenalkan juga mungkin berbeza dan boleh membuatkan kita tidak kering gusi.

Opera Van Java: Malam Takbiran
Selasa, Jam 9 malam, 30 Ogos 2011
Opera Van Java (OVJ) adalah pertunjukkan komedi. Pelakon dan Artis terkenal diberi isyarat untuk berlakon tanpa menghafal, tetapi dengan panduan seorang dalang(tukang karut). Setiap adegan disusuri dengan pelawak terkenal, seperti Nunung Srimulat, Azis Gagap, dan Sule. Dalang diperankan, Parto Patrio. Terdapat juga ahli musik tradisional yang lengkap dengan alat musik khas Jawa menyanyikan lagu pop. Setiap selebriti yang tampil memeriahkan setiap episod. Lakonan yang dimodifikasi adalah tentang cerita seseorang yang terkenal, cerita rekaan, cerita hantu, cerita dari negara luar, atau cerita-cerita yang sensasi.
Artis: Nunung Srimulat, Azis Gagap, dan Sule. Dalang diperankan, Parto Patrio

Bukan Empat Mata: Semalam Bersama Si Burung Camar
Selasa, Jam 3 petang, 30 Ogos 2011
Program bual bicara khas untuk Hari Raya bersama pengacara Tukul Arwana, iaitu salah seorang komedian yang terkemuka di Indonesia. Episod eksklusif ini digandingkan dengan tetamu istimewa, Vina Panduwinata bersama teman-temannya, Rezza dan Vivi Aldian.
Artis: Vina Panduwinata, Rezza dan Vivi Aldian


ASTRO PELANGI (SALURAN 142)


Kabayan Jadi Milyuner
Selasa, Jam 4 petang, 30 Ogos 2011
Sebuah kampung di Jawa Barat mula tidak tenteram setelah seorang pengusaha hartanah, Boss Rocky yang ingin membeli tanah untuk mendirikan sebuah resort. Namun, bukanlah senang baginya untuk merealisasikan hajatnya itu. Seorang pemuda yang cerdik bernama Kabayan bersama sahabatnya, Armasan berjaya membuat Boss Rocky untuk pusing tujuh keliling. Tetapi Boss Rocky mula sedar akan Kabayan sudah jatuh cinta dengan akauntannya, Iteung. Oleh itu, Boss Rocky mempunyai idea yang bernas untuk mengalahkan Kabayan dengan menyuruh Iteung untuk rapat dengannya dan meyakinkannya untuk menandatangani perjanjian itu. Apa yang akan terjadi? Adakah Boss Rocky mendapat apa yang diinginkannya?
Pelakon: Jamie Aditya, Rianti Cartwright, Amink, Christian Sugiono, Melly Goeslow, Meriam Bellina

Get Married (2007)
Rabu, Jam 10 malam, 31 Ogos 2011
3 Jejaka dan seorang gadis yang tinggal di perkampungan yang sama telah berkawan sejak kecil hingga ke dewasa. Mae (Nirina Zubir), seorang anak gadis yang masih di bawah jagaan bapanya, Mr. Mardi (Jaja Mihardja) dan ibunya, Mrs. Mardi (Meriam Bellina). Untuk meringankan beban, mereka memutuskan untuk mencari calon suami untuk anak gadis mereka. Namun, setiap jejaka yang datang asyik dikejar oleh Guntoro (Desta 'clubeighties'), Eman (Amink) dan Benni (Ringgo Agus Rahman) yang disuruh oleh teman mereka, Mae. Rendy (Richard Kevin), seorang jejaka tampan yang sudah bosan dengan gadis Bandar, mendapat tahu tentang Mae. Rendy pergi ke rumah Mae, dan dia jatuh cinta pada pandang pertama. Tetapi, 3 kawan Mae telah salah tafsir dan memukul Rendy. Pada suatu hari, ibu Mae jatuh sakit dan Mae mementingkan ibunya dari apa-apa pun. Kemudian, Mae memilih salah satu dari rakannya untuk menjadi bakal suaminya. Rendy yang tidak puas hati, datang ke kampung itu bersama rakan-rakannya. Siapa yang akan menjadi bakal suami Mae?
Pelakon: Nirina Zubir, Jaja Mihardja, Meriam Bellina, Desta 'clubeighties', Amink, Ringgo Agus Rahman, Richard Kevin

Get Married 2
Khamis, Jam 10 malam, 1 September 2011
Empat tahun sejak pernikahan Mae (Nirina Zubir) dan Rendy (Nino Fernandez). Namun, tidak seperti ketiga sahabat Mae, Eman (Aming), Guntoro (Desta) dan Beni (Ringgo Agus Rahman) yang sudah menikah juga dan memiliki anak, Mae dan Rendy belum dikurniai anak. Saat Rendy gagal datang di acara ulang tahun pernikahannya sendiri, Mae berasa sedih dan meminta untuk pulang ke rumah orang tuanya. Ibu bapanya bukan memujuknya, malah mereka memutuskan untuk Mae menceraikan Rendy kerana gagal memberikan mereka cucu. Mae berasa mungkin ada silapnya juga kera bersikap tegas terhadap Rendy, oleh itu, Mae pergi ke pejabat suaminya dengan berdandan cantik. Tiba di sana, Mae terkejut melihat Rendy ternyata sedang berdua dengan wanita cantik bernama Vivi (Marissa Nasution). Mae terus meminta cerai. Rendy cuba menyuruh ibunya (Ira Wibowo) untuk membawa Mae pulang. Diam-diam ternyata Mae dan Rendy mulai sering bertemu secara senyap. Bisakah Mae dan Rendy bersatu?
Pelakon: Nirina Zubir, Jaja Mihardja, Meriam Bellina, Desta 'clubeighties', Amink, Ringgo Agus Rahman, Richard Kevin, Marissa Nasution, Ira wibowo